Щоб зацікавити учнів до поглибленого вивчення програмування я намагаюся створити візуальну модель деяких задач.
Для візуальної демонстрації розв'язків деяких олімпіадних задач я використовую візуальне середовище Delphi.
Графічні можливості середовища Delphi дозволяють зробити двовимірну ілюстрацію практично до всіх задач. Якщо є потреба то можна створити просту анімацію до задачі.
Задача: У залі кінотеатру знаходяться глядачі. Одні сидять одиноко, інші сидять парами, а решту – групами. Інформація про розміри залу і координати всіх глядачів записана у вигляді прямокутної таблиці і збережена у файлі IN.TXT. Глядачі позначені одиницями, а порожні крісла нулями.
Завдання: Підрахувати кількість одиноких глядачів, кількість пар та груп. Результат вивести у файл OUT.TXT.
Результат роботи програми такий:
Проект програми з детальним описом та з виконувальним ехе - файлом можна скачати тут:
Програму можна використовувати для демонстрації роботи штучного інтелекту. Також для заохочення дітей до програмування.Задача про черепаху:
На квадратній дошці розставлені цілі додатні числа. Черепашка, що знаходиться в лівій верхній клітинці, мріє потрапити у праву нижню. При цьому вона може переповзати тільки в клітинку, що знаходиться праворуч або знизу від даної і хоче, щоб сума всіх чисел, які вона зустріне на шляху, була максимальною. Визначити цю суму та маршрут черепашки (враховуючи стартову та фінішну клітинки).
Технічні умови: Вхідні дані читаються із текстового файлу in.txt. Вихідні дані записуються в текстовий файл out.txt. Зчитування вхідних даних з клавіатури і виведення вихідних даних на екран карається штрафом 25% від кількості балів за задачу.
Формат вхідних даних: Перший рядок - N - розмір дошки. Далі N рядків, кожний з яких містить N цілих чисел, що представляють дошку.
Формат вихідних даних: Перший рядок -- максимальна сума. Наступні рядки - пари чисел - координати клітинок маршруту. Якщо оптимальних маршрутів декілька, то вивести будь-який із них.
Вхідні дані:
5
12 3 7 10 3
8 4 15 7 9
11 10 1 5 9
17 2 9 4 7
3 8 9 10 17
Задача розв'язана трохи нестандартним способом, але вона працює і прекрасно демонструє ходіння черепахи по шаховій дошці. Щоб черепаха самостійно почала пошук маршруту натискаємо кнопку "Виконати програму". Коли вам надоїсть спостерігати за повільною черепахою - збільшіть швидкість стрілочкою вверх.
Черепаха також може бути виконавцем алгоритму для цього у вікні "Машрут" вписуємо рядок з восьми нулів і одниць. 0-вниз 1- вправо тільки так вміє рухатися черепаха за умовою задачі.
Скачати програму "Черепаха"
Немає коментарів:
Дописати коментар