Використання середовища Delphi для створення навчальних програм.

Час нестримно рухається вперед і на зміну всім відомому і надійному Borland Delphi  приходить зовсім нове візуальне середовище Delphi XE. У 2012 році з’явилася чергова версія Delphi XE3 компаній Embarcadero. Підтримка технології NET, нові компоненти для роботи з 2D i 3D графікою робить Delphi XE3 одним з найкращих інструментів для створення бізнес додатків навчальних та ігрових програм.
Маючи в руках такий потужний інструмент ми створимо програму яка у свою чергу буде виконувати іншу програму написану користувачем. Такий виконавець алгоритму знадобиться нам на уроках інформатики при вивчені теми «Алгоритми». А також ця програма буде початковим етапом для створення більш складних виконавців алгоритму. Створення програмованих пристроїв і програм до них завжди буде актуальним.
Пристрої зі штучним інтелектом дуже часто використовуються при виконанні завдань які людина в принципі виконати не може, або виконання є небезпечним для здоров’я. Коли приходиться працювати у шкідливих чи небезпечних для життя умовах, наприклад: глибоко під водою, у охопленому полум’ям будинку, при розмінуванні вибухівки,  під час дослідження інших планет  використовуються пристрої, які керуються дистанційно, або запрограмовані на виконання певної роботи. Перед тим, як створити пристрій – виконавець команд потрібно створити програму, яка імітує такий пристрій і відпрацювати на ній всі можливі ситуації.
Сьогодні ми створимо і випробуємо комп’ютерну модель робота-марсохода. Наш робот повинен виконувати команди і виводити повідомлення коли всі команди виконано. Для того, щоб спростити програму і зробити її легшою для розуміння обмежимося  невеликою кількістю команд – вправо, вліво, вверх, вниз
Результат роботи можна побачити на малюнку.


Завантажити готовий проект з виконувальним файлом качаємо тут


Методи заповнення масиву даних.


Невеличка програмка яка демонструє різні методи заповнення одновимірного масиву.

Завантажити тут

Демонстрація роботи з одновимірним масивом.

Масиви даних - це така тема яку не можливо пояснити на пальцях. Учні вічно плутають номери комірок з вмістом комірок. Робота циклічного оператора як правило невидима і швидка. Щоб учні краще уявляли роботу циклічного оператора і роботу з комірками масиву я зробив таку програму:



 У цьому додатку здійснюється детальне покрокове виконання програми яка сортує елементи масиву. Кожен наступний крок пояснюється. У вікні монітор спостерігаємо все, що виводиться на монітор комп'ютера. Програма є прекрасним доповненням до теоретичного матеріалу.

Закачати весь готовий проект .

Немає коментарів:

Дописати коментар