Scratch. Програмування для наймолодших

На сторінці описані алгоритми створення простих ігор на мові Scratch

Для глибшого вивчення Scratch можна перейти на блог  http://teacher-typ.blogspot.com

Чудернацький футбол

Прикольний волейбол

Автотренажер

Чудернацький футбол

Існує багато простеньких проектів для середовища Scratch, але не всі цікаві для дітей. Разом з учнями ми створюємо різні ігри. 

Наприклад: гра для двох учнів

Створити таку програму дуже просто.

1 Нам потрібно п'ять об'єктів

2 Програмуємо по черзі кожен об'єкт
котяча програма виглядає так:
З цього скрипта видно, що наш кіт вміє тільки рухатися у чотирьох напрямках. Аналогічна програма у динозавра

Бачимо, що один об'єкт керується стрілочками, а другий буквами.

3 Найскладніша програма у м'яча. Спочатку потрібно створити дві змінні: дино і кіт. В цих змінних знаходяться набрані бали. Відображаємо змінні на екрані біля відповідних об'єктів.

Далі пишемо скрипт для м'яча


Трохи розкажу. Спочатку обидві змінні приймають значення 0. 
Задаємо траекторію руху м'яча. Вона повинна бути закручена і непередбачувана, але без фанатизму, щоб гру можна було грати. Кут закручення задаємо випадковим числом від -5 до 5

3 Далі програмуємо дотик м'яча до кота. Після дотику м'яч летить вправо. Відповідно від дотику до динозавра м'яч летить вліво.

4 Програмуємо дотик м'яча до  кольорових ліній. Відповідно збільшуються набрані бали того чи іншого персонажу гри і змінюємо напрям руху м'яча.  

Учні складають таку програму за 15-25 хвилин. Після отримання оцінки грають у свою гру до кінця уроку. І їм приємно і вчителю спокій голові.  


Після того як ми створили футбол беремося за створення наступної гри.


Прикольний волейбол

Найпотужніші волейболісти у нашому зоопарку це мавпа і кіт. Давайте подивимося як вони вправляються з м'ячем. 

1) Натисніть кнопку грати і передивіться відео


2) Щоб створити цю гру нам потрібні такі об'єкти.



Створіть об'єкти у такій самій  послідовності.

3) Далі потрібно написати скрипти для кожного об'єкта.

Почнемо з кота.

4) З цього скрипта видно, що кіт вміє рухатися вправо, вліво і підскакувати вверх. Клавіші, які керують котом W,A,D.


5) Аналогічний скрипт пишемо для мавпи.
 Мавпа керується стрілками керування курсором і вміє те саме, що кіт.


6) Далі нам потрібно створити дві змінні 'мавпа' і 'кіт'

7) Найскладніша програма у м'яча.

           

 8) Об'єкти сітка і підлога (3,5,6) залишаємо без скриптів.

Якщо ви все зробили правильно то можете грати до кінця уроку.


Наступна гра


АвтоТренажер


Спробуємо створити простенький автотренажер. Дивіться відео.



1 Створюємо такі об'єкти:

Зверніть увагу на те, що нумерація об'єктів починається з 5. У вашому проекті буде Об'єкт1, 2, 3, ...

Створюємо дві змінні "швидкість" і "штраф"


2 Для Сцени створюємо такий скрипт.



Ви помітили, що на старті всі дерева і дорога не рухаються. Рух починається після натискання на кнопку вверх. Чим довше утримувати кнопку вверх тим швидше їде автомобіль. Відповідно кнопка Вниз - сповільнює рух вашої машини.

3. Редагуємо Сцену. Видимість руху створюється двома образами, які змінюють один одного. Створюємо фон1 і фон2 роздільна смуга має трохи відрізнятися.




 4. Для об'єкту Червона машина пишемо скрипт



5 Об'єкт "Чорна машина" моє простішу програму


6 Перше дерево також має програму



7 Друге дерево


8 Третє дерево

9 Четверте дерево


Якщо все зроблене правильно , запускаємо програму і керуємо стрілочками на клавіатурі червоною машиною.

Звичайно наш автотренажер далекий від ідеалу.

Ваше завдання: 
Вдосконалити скрипти всіх об'єктів.
Додати ще об'єктів - дерева, кущі, пішоходи, машини.

2 коментарі: